דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יצרני רכב 

מאת    [ 09/08/2010 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 5324 פעמים ]

את השוק הבינלאומי של יצרניות כלי רכב ניתן לחלק באופן כללי לשלוש קטגוריות מרכזיות, בחלוקה גיאוגרפית: רכבים אסייתים, אירופאים ואמריקאים. היות ובארצנו כלי הרכב היפנים נפוצים מאוד – זכתה כאן ארץ השמש העולה לקטגוריה משלה.

יצרני רכב יפנים

כאמור, זהו שוק כלי הרכב מהנפוצים ביותר בישראל. תחת מטריית הרכב היפני ניתן למצוא קשת רחבה של מכוניות ודגמים, ובהם: אינפיניטי, אקורה, דייהטסו, הונדה, טויוטה, לקסוס, מאזדה (נשלטת בפועל ע"י חברת פורד האמריקנית), מיצובישי, ניסאן (נשלטת בפועל ע"י קבוצת רנו הצרפתית), סובארו, סוזוקי, ועוד.

באופן כללי, מכוניות מתוצרת יפן בטוחות ויעילות, זולות יחסית וחסכוניות. רכב מסוג הונדה סיויק 1.3 אוטומט היברידי IMA, למשל, עומד על צריכת דלק לרכב של 21.7 ק"מ לליטר – אחת הטובות ביותר בשוק.

אולם לא תמיד הרכבים היפניים חסכוניים. למשל, מאזדה 3 אוטומטית סדאן SPIRIT עם מנוע 2.0 ליטר, אוחזת בצריכת דלק ממוצעת של 12.5 ק"מ לליטר. מאזדה 6 PREMIUM, עם מנוע 2.5 וגיר אוטומטי, אוחזת בצריכת דלק של 11.9.

יצרני רכב אסייתים נוספים

בנוסף לכלי הרכב היפניים, ניתן למצוא בארץ גם שני יצרני רכב מדרום קוריאה: יונדאי מוטור וקיה. יונדאי נחשב לרכב נוח, מרווח ונעים לנסיעה, עם מדד מצוין של צריכת דלק לרכב (יונדאי i20 1.6 ידנית SUPREME מציגה צריכה של 16.9 ק"מ לליטר). צריכת הדלק של קיה סיד1.6 אוטומט טורבו דיזל סטיישן טובה אף יותר: 17.2 ק"מ לליטר. רכבי החברה, הנשלטת בפועל ע"י תאגיד יונדאי נחשבים לזולים יחסית, ולנוחים מאוד.

מכוניות נוספות מיוצרות באסיה, בסין ובהודו, ע"י יצרניות כמו שנגחאי אוטומוטיב, ג'ילי ו-BYD הסיניות וקבוצת טאטא ההודית, תאגיד ענקי השולט כמעט על כל שוק המשאיות, האוטובוסים ולכי הרכב המסחריים. בארץ עדיין לא ניתן מכוניות של חברות אלו.

יצרני רכב אירופאים

למרות האלטרנטיבה הנוחה והזולה – כלי הרכב האירופאים עדיין נחשבים לאמינים וטובים יותר מהאסייתים. מגרמניה, מגיעות אלינו הפולקסוואגן, האאודי, ה-ב.מ.וו והמרצדס-בנץ. מאיטליה – פיאט ואלפא רומיאו, מצ'כיה – סקודה, משבדיה – וולוו וסאאב ומצרפת – סיטרואן, פיג'ו ורנו, שבנוסף לכלי הרכב שלה, שולטת בפועל גם על חברת ניסאן היפנית.

בניגוד למקובל לחשוב – רוב המכוניות האירופיות נחשבות לחסכוניות מאוד, עם צריכת דלק לרכב שלא תבייש את רכבי המזרח הרחוק. לדוגמה, סיטרואן SXHDI, עם מנוע דיזל 1.6 וגיר ידני, צורכת 22.7 ק"מ לליטר – אחד המדדים הגבוהים ביותר בקטגוריה של רכב משפחתי. רנו מגאן II סדאן, עם מנוע 1.5 טורבו וגיר ידני, צורכת 22.2 ק"מ לליטר. סקודה TDI בעלת מנוע טורבו דיזל וגיר ידני צורכת 21.3 ק"מ לליטר.

יצרני רכב אמריקאיים

בכל הנוגע לאמינות ולבטיחות – אין מתחרים לכלי הרכב האמריקאים, הנחשבים כמכוניות לכל החיים. לארץ, מגיעים בעיקר הדגמים שנחשבים יוקרתיים: ביואיק, קאדילאק, שברולט וקרייזלר, כמו גם ג'יפים של חברת GMC. יוצאי דופן מבחינה זו הם הרכבים של חברת פורד, הנחשבים לעממיים ונגישים יותר.

אבל בכל הנוגע לצריכת דלק לרכב – אין הפתעות. המכוניות האמריקניות לא חסכוניות כלל. GMC יוקון אוחז בצריכת דלק הנעה בין 6.4 ל-6.8 ק"מ לליטר. ביואיק לקרוס, מותג היוקרה של ג'נרל מוטורס, צורך 8.5 ק"מ לליטר. הקרייזלר PT קרוזר צורכת 10 ק"מ לליטר. כך שרכב אמריקני משדר, ללא ספק, יוקרה, אמינות ומצליחנות, אבל אם אתם מחפשים רכב חסכוני – עדיף שתבדקו מכוניות יפניות או אירופאיות.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב